ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ – Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο ενίσχυσης των μέτρων που θα βοηθήσουν τους καθυστερημένους επιβάτες να αποζημιωθούν και να βρουν πιο γρήγορους τρόπους για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Σίιμ Κάλλας, δήλωσε την Τετάρτη, ότι ένα νέο πακέτο με βελτιωμένα μέτρα θα ενίσχυε και μεταφορείς από τα 27 κράτη μέλη στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, καθώς οι καταναλωτές θα έλθουν σε εταιρείες που προσφέρουν τις καλύτερες συνθήκες.
“Αυτοί οι κανόνες ισχύουν μόνο αν είστε σε Ευρωπαϊκό αερομεταφορέα. Έτσι, το μήνυμά μου είναι “Fly European”, δήλωσε ο Kallas στους δημοσιογράφους.
Σύμφωνα με τις προτάσεις, ο Kallas είπε ότι εάν οι μεταφορείς δεν μπορούν να μεταφέρουν τους επιβάτες εντός 12 ωρών πρέπει να βρουν άλλη αεροπορική εταιρεία ή άλλο μέσο μεταφοράς.
Οι προτάσεις του κ. Kallas θα υιοθετηθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα 27 κράτη μέλη.
Η αεροπορική βιομηχανία αποδέχθηκε σιωπηρά τις προτάσεις.
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Αερογραμμών δήλωσε ότι ήταν “ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση”, το οποίο πρέπει να βοηθήσει στην αποκατάσταση ενός πολύπλοκου συστήματος που επί του παρόντος λειτουργεί, γεγονός που συχνά αφήνει ασαφές ποιος είναι υπεύθυνος για το τι.
“Υπήρξαν τόσα πολλά δικαστήρια”, δήλωσε ο Geert Sciot, εκπρόσωπος του AEA.
Τον Ιανουάριο, το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ αποφάσισε ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, πρέπει να καταβάλει αποζημίωση στους επιβάτες που ήταν εκτεθειμένοι, λόγω της έκρηξης ηφαιστείου του 2010 στην Ισλανδία, υποστηρίζοντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν την υποχρέωση να παρέχουν φροντίδα, ακόμη και σε τέτοιες “έκτακτες συνθήκες”.
Με την πρότασή του, ο Kallas δήλωσε ότι επιθυμεί να αποσαφηνίσει τα δικαιώματα των επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών σε θέματα όπως η φυσική καταστροφή, τα δικαιώματα αλλαγής δρομολογίων καθώς και των πτήσεων με ανταπόκριση.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Περιφερειακών Αεροπορικών Εταιρειών, ERA, διαμαρτυρήθηκε ότι η πραγματοποίηση του πρώτου μεταφορέα σε ταξίδι πολλαπλών τμημάτων που είναι υπεύθυνη για την αποζημίωση σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά θα ασκούσε μεγάλη πίεση στους μεταφορείς τους, δεδομένου ότι είναι συχνά ο πρώτος σύνδεσμος.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών με έδρα τη Γενεύη εξέφρασε την ανησυχία της για την πρόταση παραπομπής των 12 ωρών, δηλώνοντας ότι δεν λήφθηκε υπόψη το κόστος.
“Η τιμή του εισιτηρίου που πληρώθηκε και το κόστος της παραπομπής πρέπει να σχετίζονται. Εάν το Bic στυλό σας δεν λειτουργεί, δεν περιμένετε βέβαια να πάρετε ένα Mont Blanc ως αποζημίωση », δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IATA Tony Tyler.
